In leppj 's collection
Le Baron Noir by Yves Got, René Pétillon - Comic Strip
340 

Le Baron Noir

Comic Strip
circa 1977
Ink
32.5 x 50 cm (12.8 x 19.69 in.)
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Planche remontée pour l'intégrale Drugstore de 2010

Description

Planche originale du Baron Noir numérotée 6
Né dans l'Echo des savanes, le Baron Noir est ensuite publié dans le Matin de Paris de 1976 à 1981.
Il s'y développe un humour absurde et cruel alliant métaphores philosophiques et doutes existentialistes.
Got y déploie un dessin sombre et expressif ainsi qu'un découpage très efficace.

Comment

Le découpage de la planche tout en verticalité est très efficace, il permet de bien visualiser le Baron Noir qui fond sur le troupeau dans la première case puis la puissance du choc dans la seconde case. la dernière case de la planche présente un Baron Noir pathétique, ridiculisé et entouré par des moutons surpris et placides.

La planche a été remontée en strip de 5 cases pour l'intégrale "Le Baron Noir" publiée en 2010 chez Drugstore.

Publication

  • Le Baron Noir
  • Drugstore
  • 03/2010
  • Page 24

Thematics


4 comments
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About Yves Got

Yves Got got his art education at the Visual Art School in New York, where he took anatomy courses by Burne Hogarth. Got published his first abstract work in Hara-Kiri magazine in 1968, followed by a comic in Le Miroir du Fantastique. Along with Philippe Druillet, Jean Giraud and Robert Gigi, he cooperated on Henri Filippini's fanzine Underground Comics no. 0. From 1970, he was present in Pilote, doing various short stories. From 1974 to 1976, he drew for Le Canard Enchaîné. He became an artist for L'Écho des Savanes in 1976. For this magazine, he created his first series, 'Le Baron Noir', which was scripted by René Pétillon. The comic was later continued in Le Matin de Paris. The scenario of 'Le Baron Noir' is a mixture of the political and the comical. While continuing his comics career at the magazine Psikopat, Yves Got became an art teacher at the School of Applied Arts in Paris. He published albums with Flammarion, Futuropolis and L'Association, while he also worked in children's books for Albin Michel and Édition du Seuil. Text (c) Lambiek