In Greyspirit 's collection
Les Chroniques Barbares by Jean-Yves Mitton - Comic Strip
615 

Les Chroniques Barbares

Comic Strip
1998
Ink
Support papier
42 x 30 cm (16.54 x 11.81 in.)
Les 2/3 inférieurs
Viking 1
Moines
Une dernière case qui annonce la couleur : dispersion façon puzzle !
Détail

Inscriptions

Signée Mitton en bas de la dernière case.

Comment

LES CHRONIQUES BARBARES


"...et qui ne rassemble pas avec moi disperse !"



Après trois premières cases, les 2/3 inférieurs de cette planche sont construits à l'aide d'une symétrie centrale autour du petit portrait. Cette symétrie permet de bien mettre en opposition les 2 types de protagonistes de cette planche que tout sépare.

Il y a d'une part ceux qui parlent beaucoup et d'autre part ceux qui ne sont manifestement pas venus pour discuter. Ceux qui ont peur et les autres.

La mise en scène (orage, pluie) quoique très classique, fait toujours son petit effet. Monsieur Mitton a repris récemment la grande case en illustration grand format. Ne pas craquer. Ne pas...

Publication

  • Le retour des Vikings
  • Soleil Productions
  • 01/1998
  • Page 27

About Jean-Yves Mitton

Jean-Yves was born in Toulouse and studied Fine Arts in Lyon. After completing his studies, he found employment in the retouching studio of Lug publishers. Here, he discovered American and Italian comics. In 1980, he started the saga 'Mikros' in Mustang and Titans, and made a comic adaptation of the television series 'Blackstar'. Continuing his work on superheroes, he illustrated stories with 'Cosmo' and 'Photonik', and created 'Epsilon' and 'Kronos'. From 1989 to 2004, Mitton took over 'De Silence et de Sang' from Marc Malès at publisher Glénat (scripts by Cortegianni). Next, he began a series about the Gaulish-Roman time: 'Vae Victis' with Simon Rocca (Soleil, 1991-2006) and a comic about pirates, 'Les survivants de l'Atlantique' (Soleil, 1992-2003). Between 1994 and 2000, he produced his series 'Chroniques Barbares', a saga about a tribe of vikings, for Soleil Productions. Additionally, he has made 'Quetzalcoatl' for Glénat since 1997. Text (c) Lambiek

Thematics


1 comment
To leave a comment on that piece, please log in
fazo Effectivement, une bien belle case
May 1, 2017, 8:50 PM