In Vertommen 's collection
Couverture pour un roman de la collection Marabout géant. by Dino Attanasio - Original Cover
412 

Couverture pour un roman de la collection Marabout géant.

Original Cover
1952
Ink
Mine de plomb, encre de chine, encre de couleur, gouache blanche.
29.8 x 23.8 cm (11.73 x 9.37 in.)
Détail.
Détail.

Description

Couverture pour un roman de la collection Marabout géant.

Inscriptions

Signé et daté 1952. Pliure dans la partie supérieure du dessin.

Comment

Dessin de couverture des éditions « Marabout » publié dans « Dino Attanasio 60 ans de BD » aux Editions Miklo et « Attanasio : Carnet de route … et d’une vie ! N°2 » aux Edition point image.


Dino Attanasio fut avec Pierre Joubert le premier dessinateur des aventures de Bob Morane.
Mais il réalisera également, comme celle présentée ici, d’autres couvertures pour les éditions « Marabout ».


Par ce dessin il nous offre une autre palette de son talent.
La reproduction ne donne pas toute la qualité des couleurs s'y trouvant.

Publications

  • 60 ans de BD
  • Miklo
  • 05/2006
  • Interior page
  • Carnet de route...et d'une vie ! N°2
  • Editions Point Image - Jvdh
  • 01/2002
  • Interior page

About Dino Attanasio

Dino Attanasio (real name Edoardo Attanasio, born 8 May 1925) is an Italian-born Belgian author of comics.After studies at the Academy of Arts of Milan, Dino Attanasio started to work in illustration and animation in the 1940s. He moved to Belgium in 1948 with his brother Gianni, also an artist. Shortly after his arrival, the young artist got in contact with Tintin magazine, for which he drew some illustrations, and decided to devote himself to comics. In the 1950s, he published Criche e Croc in the Italian magazine Il Giornalino and Fanfan et Polo in La Libre Belgique with scripts by Jean-Michel Charlier and then René Goscinny. At that time, he also worked for Spirou magazine with some contributions to Les Belles Histoires de l'Oncle Paul. In 1954, he published "Pastis et Dynamite" in Line with Greg.

Thematics

  • #statues

To leave a comment on that piece, please log in