Artwork for sale by Field Arts
Pedrazza, Akim, Le champion obstiné, planche n°5, Akim#66, 1962.
Ink
Gouache blanche
21.5 x 34 cm (8.46 x 13.39 in.)
Price : 50 €
[$]
Link copied to clipboard!
Description
Akim, Le champion obstiné, planche n°5, publiée dans le petit format, Akim#66 en avril 1962 (1ere série) aux éditions Aventures et voyages, collection Mon Journal et dans le Akim#65 en août 1999 (2e série), aux éditions Mon journal multimédias. Des intégrales d'Akim sont en train d'être publiées aux éditions Hachette, collection Robinson.
Comment
Cette histoire : à partir du Akim#66 en avril 1962, les lecteurs voient une nette différence entre l'aspect graphique et scénaristique des planches de Akim, et les épisodes précédents parus jusqu'au #65 (rééditions des épisodes italiens de 1958). Vu le succès de la série, dès 1962, les éditions Aventures et voyages commandent directement aux auteurs des histoires spécialement conçues pour la France et non plus de rééditions italiennes remaniées.
Dans le #66, il s'agit de l'histoire le champion obstiné (54 planches) et dans le #67, l'homme le plus fort du monde (55 planches).
Dans le #66, il s'agit de l'histoire le champion obstiné (54 planches) et dans le #67, l'homme le plus fort du monde (55 planches).
To leave a comment on that piece, please log in
About Augusto Pedrazza
Augusto Pedrazza was born in Milan and studied at the Ambrosania academy between 1938 and 1940. He published his first professional work with the publishing house Édital in 1942 and he made portaits of cinema stars for the magazine Cinevita. In 1945, he made his first comics for the collection Éroico, before embarking on a longtime association with scriptwriter Roberto Renzi.
Together with Renzi, Pedrazza created numerous small format comic books for publisher Tomasina from 1948 throughout the 1950s, including 'Kid Meteora', 'Tanks', 'Pierino Atom', 'Il Principe Nero', 'Scugnizzo', 'Lazo Jim', 'Igor il Gigante', 'Il Piccolo Corsaro', 'Birba', 'Virgola', 'Tabor', 'Tony Comet' and many, many more.
His most famous creations were the 'Tarzan'-like 'Akim' (1950) and the science fiction series 'Fulgor' (1952). 'Akim' gained him and Renzi international fame and ran until 1991. Pedrazza additionally made back-up features like 'Dinamite Kid' and Giungla Bill' for the publishers Molinari and Alpe. In the 1960s, Pedrazza worked for the French market on series like 'Billy London' (Ed. des Remparts) and most notably, 'Zembla' (Lug). However, Pedrazza left the latter after only four episodes to Franco Oneta because of the resemblance to 'Akim'.
Text (c) Lambiek